De geheimen om je fit te blijven voelen.

Herstel je inspiratie in relatie

Wil je weer ontspannen en inspiratie hervinden. Contact herstellen op een hoger bewust zijns niveau?

 

Een deelnemer zei laatst tegen mij “Ik voel mij begrepen en ik voel dat ik mijzelf ben”. Ik ben natuurlijk heel blij dat te horen en ik ken deze ervaring ook vanuit het werken met de Gestalt-training. Thuis voelen komen in je zelf door zuivere reflectie.

Wij zijn sociale wezens en hebben onze behoeftes aan contact. We zijn elkaar nodig en dan kunnen we ervoor te zorgen dat aan onze behoeftes wordt voldaan en dat kan als we van ons zelf kunnen houden. Vanuit deze positie kunnen we anderen uitnodigen deel uit te maken van ons leven.

In het dagelijks leven overleven veel mensen door het om gaan met iets dat niet in hun straatje past bij voorbaat af te kraken en zij worden daardoor bepaald door hun denkraam (Ollie B. Bommel). De mensen die iets van hun leven willen maken, volgen hun dromen en overstijgen de vele vastgeroeste denkbeelden. Verkennen situaties, frustraties, blokkades en leerervaringen. Zij vallen, staan op en wandelen verder in een nieuw licht.

Als je het gevoel hebt om in je mogelijkheden beperkt te zijn door de aangeleerde denkpatronen, door een onzichtbare regel te ervaren van “hoe iets hoort” te zijn en jij dat anders voelt en vrij wilt komen van de uitgesleten paden, dan biedt de Gestaltbenadering de instrumenten om thuis te komen in je “ware zelf”. Het ware zelf zijn de ervaringen in het ‘hier en nu’. Hoe meer je de reactiepatronen, de denkpatronen actueel kunt waarnemen, hoe meer je kunt kiezen om aanwezig te zijn op een hoger niveau van bewustzijn.

Voel je fit, door de situatie te verkennen, je eigen gevoelens te ondersteunen, in dialoog met jezelf te gaan en stil staan bij wat je doet of hebt gekozen en wilt veranderen.

We kunnen oefenen met de woorden die we gebruiken om uit te drukken wat we negatief voelen. Ik voel me depressief, geïrriteerd, en stel je voor dat je accepteert wat je voelt en dan de volgende stap: “Hoe komt het dat ik voel wat ik voel?’ Meestal willen we ons niet negatief voelen en zijn dan in strijd met ons “zelf”. Negatieve gevoelens kunnen je transformeren naar een hoger niveau van gewaar zijn.

Ik ontdekte zelf “toen ik op de top van een heuvel zat” en concentreerde op wat ik voelde en dan heen en weer gaan tussen “denken” en “vinden van woorden voor wat ik voel” dat ik in een geblokkeerde situatie kwam door niet te zien wat ik kon doen. Het moment dat ik zag wat ik kon doen, voelde ik een extatisch “Eureka”. Ik kan ……. Wij kunnen onze emotionele patronen veranderen. Vrij gaan voelen om volledig te leven ……… ..

In deze gestaltweek in Frankrijk of Thailand kun je “contact met je echte zelf, met de echtheid van de ander “herstellen”. Neem je eigen vaardigheden terug in beheer die latent aanwezig zijn. Kom oefenen in het herkennen van “denkpatronen” en je pure waarneming in “hier en nu”. Vraag informatie, e-mail of vraag een gratis skype video call.

Ieder van ons heeft een dieper inzicht al bij zich. Door de dagelijkse druk en het effect van levensgebeurtenissen kom je daar niet bij. Training dient om te concentreren en te ontdekken wie je in essentie bent: de weg naar menselijk ondernemer zijn in je bestaan. Dit brengt jou wijsheid, kracht, leiderschap. Je leert oordeelloos communiceren en conflictbeheersing. Zodat je jouw levenslust ten volle kunt benutten, in je relatie, in je werk en in de dagelijkse contacten. De gestalt training kan eveneens individueel, middels relatie-gesprek of in middaggroep, weekend of een intensieve weektraining.

Schrijf je in voor deze speciale en inspirerende gestaltweek 22-29 juli 2017 in Thailand voor 1 juli 2017 of de Gestaltweek 12-19 augustus 2017 Frankrijk voor 15 juli 2017. Stuur een email naar: degeleroos@gmail.com of maak een afspraak voor een gratis video-gesprek.

evert-web-kleinIk ben Evert van der Weide, nu 72 jaar oud, ik woonde van 17-04-2007 tot 07-10-2009 in Thailand en sinds 2009 heb ik in Frankrijk 35 jaar ervaring als Gestalttherapeut; Zie Linked: https://www.linkedin.com/feed/?trk= . Ik werk met individuele, relatiegesprekken, supervisie en ik werk met gestaltweekend / gestaltweek trainingen in Nederland, Frankrijk en Thailand.

Mijn inspirators zijn Fritz en Laura Perls, Gendlin, Pierro Ferrucci, Assaggioli, Anthony Robbins, Carl Rogers, Walter Kempler (Relatie Therapie) en Alexander Lowen. Ik ben gepassioneerd over de mogelijkheden voor persoonlijke groei voor elk van ons in het “aktuele moment nu” waar je bent. Geen labels, geen diagnoses. Je bent jij en dat is goed, ook al voelt het tijdelijk anders.

Vraag info, geef voorkeursdata via email degeleroos@gmail.com met naam, adres en telefoon. Daarna krijg je een inschrijfformulier en je ontvangt 14 dagen van tevoren de routebeschrijving. De gestaltweek start op zaterdagmiddag om 16:00 en eindigt om 20:00 op de eerste zaterdag.

Dagprogramma’s lopen van 9.30 tot 18.00 uur. Zaterdag sluitend aan het einde van de week voor 11.00 uur.

Voor inspiratie: “That I would be good” by Alanis Morissette: https://www.youtube.com/watch?v=QMZReI2QrlQ

http://www.degeleroos.nl/Gestaltweek_Frankrijk.htm

https://www.facebook.com/praktijkvoorgestalttherapie/

Gestaltweek 22-29 juli in Thailand eerste aanmeldingen binnen. Opgeven voor 1 juli 2017

Gestaltweek 12-19 augustus 2017 in Frankrijk opgeven voor 15 juli 2017

Laatste nieuws: http://www.degeleroos.nl nu in elke taal uit Google translate te vertalen. Zelfs Thai. Stuur door.

Geef een reactie

