Werkelijk vrij voelen in relatie

Herstel van dieper contact in relatie mogelijk?  Persoonlijke ontmoeting 1

Heb jij het gevoel van volledig verbonden zijn met je partner verloren?

Er zijn eenvoudige manieren om niet alleen je relatie maar ook de wereld zoals je die kent te transformeren.

Maar nu eerst een persoonlijke ervaring in een ontmoeting met vrienden. Een vrouw gaat heel gedreven tegen mij praten over de zegeningen van gezond eten zonder vlees enz. Ik merk dat ik druk voel alsof ik op dezelfde manier de werkelijkheid zou moeten zien en ik ontwijk dat door te zeggen “ik maak me er niet druk over”. Ik geef een verklaring hoe je het ook zou kunnen zien en ontwijk zodoende contact over wat ik werkelijk ervaar. Want: ik kan ook rechtstreeks zeggen: “Ik krijg het gevoel dat je mij wilt overtuigen van gezond moeten eten en vooral dat moeten voel ik verzet tegen”. “Ik voel mij dubbel want ik vind het fijn om je te horen praten met zo’n energie en ik ben op dit moment niet geinteresseerd in praten over gezond eten”. “Ik hoor liever waarom dit voor jou als persoon zo belangrijk is om gezond te eten, want dan hoor ik jou en herken ik wel of niet iets in vrijheid”. “En dat heeft mijn interesse”

 

Herkenbaar? Laat horen Margreet.

 

Nu terug naar dat moment dat jij je partner pas leerde kennen en de gevoelens van openheid en liefde voelde. Daar kun je naar terug als je wilt. Veilig, gewaardeerd en verbonden voelen in je relatie.

  • Dat kan door praktische gesprekken te voeren en aandacht te geven hoe dat voelt.
  • Door negativiteits belevingen in de relatie te verkennen in jezelf en deze te elimineren door nieuwe inzichten b.v. omzetten in het tegendeel.
  • Dagelijkse gedachtenspinsels te delen en te verhelderen. Voorbij te laten drijven als wolkjes.
  • Omzetten van uw frustratiesgevoelens over wat niet gebeurt veranderen in verzoeken
  • Liefdevolle attentie geven in je relatie

In de training aandacht voor hoe jij de sociaal-emotionele vermogens kunt ontwikkelen directer contact te maken op een dieper level.

 

En dan kom je uit de training weer in de buitenwereld en dan is het nodig in contact te blijven met de eigen waarneming in het hier en nu. Je niet mee laten sleuren in hoe een ander denkt, doet of oordeelt. Liefdevol de eigen waarneming volgen, benoemen en toetsen met mensen die echt naar jou luisteren en waarvan je voelt dat het kloppend is met jouw “zelf”.

In het gestalt-weekend kun je stappen zetten “contact herstellen met je echte zelf, met de echte ander” De eigen vaardigheden die latent al aanwezig zijn ontwikkelen en in beheer nemen. Kunnen oefenen met herkenning van “denk en doen”patronen en van je zuiver w a a r n e m e n nu en dan de keuze hebben anders te doen. Dat is meeste(es)rschap in dagelijks bestaan ontwikkelen? Vraag informatie, geef email op of vraag een gratis skype videogesprek.

Gestalt-week 12-19 augustus 2017 in Frankrijk.

Ieder van ons heeft een dieper inzicht al bij zich. Door de dagelijkse druk en het effect van levensgebeurtenissen kom je daar niet bij. Training dient om te concentreren en te ontdekken wie je in essentie bent: de weg naar menselijk ondernemer zijn in je bestaan. Dit brengt jou wijsheid, kracht, leiderschap. Je leert oordeelloos communiceren en conflictbeheersing. Zodat je jouw levenslust ten volle kunt benutten, in je relatie, in je werk en in de dagelijkse contacten. De gestalt training kan eveneens individueel, middels relatie-gesprek of in middaggroep, weekend of een intensieve weektraining.

Geef je nu op voor dit unieke en inspirerende Gestalt weekend gepland 29-30 september 2017 Frankrijk. Stuur email naar: degeleroos@gmail.com voor 1 augustus 2017.

Ik ben Evert van der Weide , nu 72 jaar, ik woon in Frankrijk, ik heb nu 35 jaar ervaring als Gestalt therapeut; zie Linked. Ik werk met individuele-, relatie-gesprekken, supervisie en ik werk met specifieke gestaltweekend /gestaltweek-trainingen in Nederland, Frankrijk en Thailand.

Mijn inspirators zijn Fritz en Laura Perls, Gendlin, Pierro Ferrucci, Assaggioli, Anthony Robbins, Carl Rogers, Walter Kempler (relatie-therapie) en Alexander Lowen. Ik ben gepassioneerd door de mogelijkheden tot persoonlijke groei voor ieder van ons in het “actuele moment nu” in dit leven.

Vraag info, geef voorkeursdata via email degeleroos@gmail.com met naam, adres en telefoon. Daarna krijg je een inschrijfformulier en je ontvangt 14 dagen van tevoren de routebeschrijving.

Het gestaltweekend start op vrijdagmiddag 14.00 uur en eindigt op zaterdagavond 20.00 uur.

Het vrijdagavond programma duurt tot 22.00 uur. De kosten voor dit weekend zijn € 200,00 inclusief eenvoudig ontbijt, lunch, maaltijd, koffie/fris en overnachting in een slaapkamer.  Te voldoen voor de aanvang van het weekend.

Voor inspiratie: “A good day to cry” van Beth Hart: https://www.youtube.com/watch?v=X4foeORboyM

http://www.degeleroos.nl/Gestaltweek_Frankrijk.htm

https://www.facebook.com/praktijkvoorgestalttherapie/

Gestaltweek 12-19 augustus 2017 in Frankrijk opgeven voor 1 augustus 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

