Leven in vol awareness = gewaar zijn

Als ik zie wat ik doe kan ik anders doen

Leven in vol awareness hoe doe je dat? Dat is gewaar zijn, dat is hier en nu zijn. In de kracht van het nu.

Sta stil bij waar je nu bent. Als je geprogrammeerd bent om te denken over elk aspect van leven en in de verdedigingsmodus bent zal dat niet meevallen. Stil staan bij waar je nu bent? Neem even de tijd om tussen denken en voelen heen en weer te gaan. Stel nu dat je je niet hoeft te verdedigen. Dat je ok bent zoals je bent. Dat je alles wat in je opkomt volledig kunt toelaten. Dat je de controlemechanismen herkend die je in die volledige vrijheid beperken. Doorzien en herkennen.

De ervaring van de jouw in het leer- en ontdekkingsproces, evenals de aanwezigheid van de mij in de ontmoeting. Het is een relatie, en het ontdekkingsproces komt voort uit de relatie.

Uit het in contact staan met je zelf en met de omgeving zoals die is voorbij het denken over die omgeving wat er gewoonlijk automatisch tussen komt.

Wellicht heb je ooit zo’n uniek moment van volledig gewaar zijn in je leven ervaren. Als je wilt kun je daar naar terug gaan.  Wat zijn de unieke ingrediënten van die beleving.

Dat “witte paard”, de “kolkende power van energie”, extatische beleving “ik ben wakker”

Gezien en gehoord voelen in wie we werkelijk zijn in hier en nu. Als we werkelijk gezien en gehoord voelen dan gaan onze poriën open en krijgen de aanwezige emoties en gevoelens ruimte om er te zijn. Ervaren te worden als de unieke belevenis in een voedende omgeving. Als je ziet wat je doet, kun je iets veranderen. En gaandeweg ons zelf meer kunnen gaan zien in al zijn puurheid, waarheid en werkelijkheid. Niet langer afhankelijk van het gezien en gehoord voelen door de ander. In eigen beheer en meer contacten met reisgenoten op jouw bewustzijns level.

Negatieve gedachten/gevoelens hebben een betekenis in een situatie en als we deze met open ogen waar kunnen nemen, komen er oplossingen beschikbaar, waar we voorheen een zwart gat zagen. In het licht van het gewaar zijn worden de gedachten positief door de kracht van gewaar zijn van wat mogelijk is en dan …… ik kan een keuze maken in de situatie. Ik kom in actie.

Op dit moment voelt zoveel buiten onze controle in de buitenwereld. Maar als ik ontdek hoe ik de controle over de INNERLIJKE wereld terug kan krijgen… word ik niet meer gegijzeld door de omstandigheden.

Ik kan zelf bepalen welke richting ik kies in mijn leven. Ik kan besluiten de SCHEPPER te zijn van mijn leven en niet de MANAGER van de (barre) omstandigheden.

Kom de wonderbaarlijke effecten van het luisteren zonder oordelen ervaren, waardoor op natuurlijke wijze de ruimte ontstaat om het (verborgen?) beste in je zelf en de ander naar boven te laten komen. Van ervaren beperkingen in dagelijks leven naar nieuwe mogelijkheden ontwikkelen van inspirerend contact op je eigen pad samen of alleen. Neem je partner eventueel mee naar een sessie of een workshop.

In verbinding, Evert van der Weide

Mijn achtergrond? Hier een praktisch begin. Zie: http://www.degeleroos.nl/Personalia.htm

In de trainingen, de Gestalt-weekenden of weken kun je ontdekken wie je werkelijk bent en wie je kunt zijn als je de maatschappelijke programmering kunt doorzien en nu vrij kunt kiezen. 

“Op weg naar echt contact met je zelf en de ander in de “o n t m o e t i ng”.

De individuele- en relatie sessies, trainingen in de gestalt-weekends die ik geef zijn voor iedereen die wil  o n t d e k k e n, bereid is te ervaren en wil stilstaan bij wat zich hier en nu in het bewust zijn aandient. Of je nu therapeut bent en op ervaringsniveau wilt bijscholen, als mens thuis wilt komen in jezelf, student bent en behoefte aan extra inspiratie hebt, of gewoon behoefte hebt om in een veilige omgeving stil te staan bij jezelf en aandacht voor een specifiek thema. Weekendtrainingen geven je een kans op nieuwe inzichten en begrip voor  wie je bent tot in de kern van wie je kunt zijn. Ik werk met oefeningen, met beweging, meditatie, expressie geven aan je zelf, in dialoog gaan met de ander, contact maken en wat ter plaatse boven komt. Een ruimte voor jou om te mogen zijn met wat is.  

Welkom bij een inspirerende workshop: (tijdig aanmelden)  

  • Gestaltweekend 28-29 juni 2024 in de Allier, France
  • Gestaltweek Frankrijk 20-27 juli 2024
  • Gestaltweek Thailand 21-28 december 2024
  • Supervisie individueel of in groep
  • Trainingsgroep online. Op de woensdagavond.

Interesse: Tel. of sms: +33 (0)6 27 78 62 52 of email degeleroos@gmail.com  Video-calling Skype, Zoom, Whatsapp, Messenger. Vragen of aanmeldingen of info over training en accommodatie email: degeleroos@gmail.com of bel/sms +33 (0)6 27 78 62 52.  

Voor inspiratie: Neil Young – “Bound For Glory”.

Ik en jij kunnen licht en waarheid vinden in contact. In de echte dialoog. Een revolutie nu.  

http://www.degeleroos.nl/Gestaltweek_Frankrijk.htm  Vraag nieuwe folder aan!  

https://www.facebook.com/praktijkvoorgestalttherapie/   Bel voor een gesprek 

Plaats een reactie